Adverteren op de sociale media; simpel, maar o zo effectief

Als onderneming wil je natuurlijk dat jouw product wordt gezien door zoveel mogelijk potentiele klanten. En dit doe je door reclame te maken. Echter, als je kinderschoenen verkoopt heeft het weinig nut dat tienerjongens jouw advertentie tegenkomen, net als dat huisvrouwen jouw aanbieding op de laatste boormachine niet hoeven te zien. Als bedrijf wil je zo doelgericht mogelijk adverteren, zodat je precies jouw doelgroep bereikt en dus geen advertenties voor niets plaatst. En dit kun je doen door gebruik te maken van de sociale media.

Efficiënt adverteren

Plaats je een advertentie in de plaatselijke krant, dan is het probleem hiermee ten eerste dat het beperkt is aan één oplage en ten tweede dat je een te brede groep lezers bereikt in plaats van jouw specifieke doelgroep. Je kunt dit oplossen door te adverteren op sociale media, zoals Facebook, LinkedIn, Instagram en Twitter. Hier betaal je minder voor en het geeft je wel de mogelijkheid alleen een bepaalde doelgroep te bereiken. In het geval van kinderschoenen kun je dus alleen moeders benaderen in een bepaalde regio. En wil je het nog specifieker maken, dan kun je via remarketing jouw advertentie alleen zichtbaar maken aan voorgaande geïnteresseerden, zoals iedereen die je website al eens heeft bezocht of alle personen waar je al eens contact mee hebt gehad in het verleden.

Meetbaar

Een ander ontzettend groot voordeel aan Social Media Advertising, is dat de resultaten precies meetbaar zijn. Je hebt vanaf het moment dat je campagne is begonnen toegang tot uitgebreide statistieken die het succes van je advertentie laten zien. Je kunt hier dus direct op inspelen of je volgende campagne op aanpassen. Je kunt hierbij gebruik maken van een social media bureau, die je kan helpen en leren zo efficiënt mogelijk te adverteren en zoveel mogelijk uit je campagne te halen. Adverteren op de sociale media kan eigenlijk niet wegblijven uit jouw Marketingstrategie.

 

You may also enjoy...